تبرئه متهمان حادثه سقوط جرثقیل در مکه
.
اطلاعات کاربری
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
کانالهای تلگرام
دیگر موارد
آمار وب سایت

پرونده سقوط جرثقیل در مکه

به نقل از پایگاه خبری رأی الیوم، 6 نفر از متهمان عربستانی، دو نفر پاکستانی، یک نفر فیلیپنی، یک نفر اماراتی، یک نفر کانادایی، یک نفر فلسطینی، یک نفر مصری و یک نفر اردنی هستند. دولت عربستان نام این متهمان را فاش نکرده است.

رسیدگی به این پرونده جنجالی از مرداد ماه سال جاری پس از 8 ماه تحقیقات آغاز شد. با این حال دادگاه جنایی مکه روز پنجشنبه اعلام کرد رسیدگی و اعلام نظر در خصوص این پرونده در حوزه اختیارات این دادگاه نیست.

چهارده نفر در ارتباط با این پرونده به اتهام سهل انگاری، آسیب رساندن به اموال عمومی و نادیده گرفتن دستورالعمل های ایمنی در دادگاه حضور یافتند. با این حال دادگاه در اعلامیه جدید خود بدون هرگونه توضیحی شمار متهمان را 13 نفر اعلام کرد که از آنها رفع اتهام شد.

سانحه سقوط جرثقیل در محوطه مسجدالحرام در مکه مکرمه 20 شهریور سال 1394 رخ داد که بر اثر آن 111 تن از جمله 11 ایرانی جان باختند. در این حادثه همچنین حدود 240 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

عربستان در ابتدا علت وقوع این حادثه مرگبار را شرایط جوی و وزش باد شدید اعلام کرده بود، اما بعدها اعلام شد که جرثقیل شرکت بن لادن (متعلق به خانواده اسامه بن لادن، سرکرده سابق القاعده) که مسئول اجرای این پروژه بوده است، بر اساس استانداردهای لازم نصب نشده و خطای انسانی عامل این حادثه بوده است.

تبرئه متهمان حادثه سقوط جرثقیل در مکه





:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: تبرئه متهمان حادثه سقوط جرثقیل در مکه ,
:: post : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Morteza
ت : جمعه 8 بهمن 1395
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی